Influenceri, blogeri, vlogeri, YouTuberi, digitālā satura veidotāji un viedokļu līderi – šādi tiek apzīmēta viena no 21. gadsimta sapņu profesijām. Sociālajiem tīkliem gūstot pārsvaru pār tradicionālajiem medijiem, digitālā satura autori ir ielauzušies reklāmas tirgū nevien ārvalstīs, bet arī Latvijā.

Vai influencera darbs patiesi ir zelta ādere? To #5BREINUMI pēdējā "Atver durovys iz profeseju" raidījumā skaidros kopā ar Instagram influenceri Kristinu Andžu, kā arī Daci Līgu Dzelmi un Anželiku Koņašķinu, kuras vēl tikai uzsāk savas blogeru gaitas platformā YouTube. 

 

Kristina ap sevi pulce 20 tūkstošus sekotāju

Kristina Andža ik dienu saņem 100–200 ziņas no saviem sekotājiem. Papildus savu uzņēmumu vadīšanai viņa ir arī influencere sociālajā tiklā Instagram, kur viņai seko nedaudz vairāk kā 20 tūkstoši cilvēku. Kristina atzīst, ka sociālajiem tīkliem velta daudz laika. Lai arī tas nav viņas pamata ienākumu avots, konts Instagram ļauj viņai popularizēt savus uzņēmumus, kā arī nopelnīt publicējot citu uzņēmumu pakalpojumu un produktu reklāmas. 

Taujāta par to, kā var kļūt par influenceri un savāk plašu sekotāju loku, Kristina atbild, ka tas neesot pa spēkam katram. Visticamāk paveiksies tikai 1% no tiem, kuri mēģinās. Tajā ir jāiegulda pamatīgs darbs, kas nekad neapstājas, jo saturu esot jāveido pastāvīgi. Arī par sekotāju pirkšanu viņa ir dzirdējusi, tomēr neuzskata to par nepieciešamu. Reklāmdevējiem patlaban ir pieejami rīki, kas analizē sekotājus un to aktivitāti, tādējādi lielāka nozīme esot sekotāju iesaistei, nevis skaitam. 

 

Daces Līgas un Anželikas pirmie soļi YouTube 

Mācoties tehnikumā, divas draudzenes Dace Līga Dzelme un Anželika Koņaškina nolēma kopīgi ierakstīt video ar savām reakcijām uz K-pop mūzikas videoklipiem kanālā ar nosaukumu "D&A Chanel". Angļu valodā veidotie video viņu YouTube kanālā skatīti gandrīz 600 tūkstošus reižu. 

Līdz šim Daces Līgas un Anželikas pirmā alga no YouTube ir bijusi 70 eiro. Kopīgus video abas nav veidojušas jau kādu laiku, tomēr karjerai šajā jomā nav atmetušas ar roku. Patalaban Dace Līga un Anželika studē multimediju producēšanu Latvijas Universitātē, kā arī turpina attīstīt savus profilus gan YouTube, gan Instagram. 

 

Kur meklēt?

  • Gadījumā, ja savu īsto profesiju vēl meklē, lietderīgu informāciju un digitālos rīkus, kas palīdzēs karjeras izvēlē atradīsi Nacionālajā izglītības iespēju datubāzē www.niid.lv
  • Ja tevi jau ir uzrunājusi kāda konkrēta profesija, tad tās aprakstu, intervijas ar profesiju pārstāvjiem un informāciju par mācību iespējām vari meklēt mājaslapā www.profesijupasaule.lv
  • Tie, kuri plāno studēt Latvijas Universitātē, stipendijai "Latgales "Ceļamaize"" var pieteikties šeit

 

Brīnāmies kopā!