Pirmā ziņa par māju - kuģi portālos bija līdz 48 reizēm lasītāka, nekā raksts par "oligarhu komisijas" galaziņojumu. Kāpēc? Ar informāciju, kas ir emocionāli tuvāka, saprotamāka un satraucošāka cilvēki sociālajos tīklos dalās vairāk. Mediji to pamana, ziņu izceļ un pievērš tai vēl lielāku uzmanību.

18. janvāris. Portāls reKurzeme raksta: "Dažus metrus no jūras uzbūvē māju un tiesā apgalvo, ka tas ir kuģis".

Mediji šo ziņu sāk pārpublicēt, māja - kuģis nokļūst teju visu portālu pirmajās lapās un pārņem arī sociālos tīklus.

Tās pašas dienas rītā noslēdzās Oligarhu lietas parlamentārā izmeklēšana. Māja - kuģis šo notikumu ātri vien aizēnoja – pirmā ziņa par kuģi portālos bija līdz pat 48 reizes lasītāka nekā komisijas ziņojums.

 

RSU Asociētā profesore Ilva Skulte skaidro, ka satraukšanās par vienu jautājumu, liek aizmirst citus, turklāt

personiski aizskartas emocijas ir tās, kuras šo jautājumus dienaskārtībā izvelk par svarīgākajiem. Vai ātrāk izvelk, efektīvāk, nekā tie, kuri skar visas valsts nākotni. Tas ir daudz abstraktāk un tālāk, nekā māja ar skatu uz jūru."

Mediji cilvēku interesi pamana, ziņu izceļ, un kuģis kļūst neapturams.